reklama

Pekne Vás prosím, nerušte mi Rádio_FM

Som si vedomá, že podobných (a lepších, odbornejších,...) článkov tu bude ešte mnoho vzhľadom na situáciu nastolenú ministrom kultúry Danielom Krajcerom. Rozhodol sa zlúčiť Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas, čo bude mať za dôsledok aj zníženie počtu vysielacích okruhov v SRO - pričom sa zruší aj Rádio_FM.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Nevyznám sa v konkrétnych číslach, neviem, ako veľmi stratové Rádio_FM je. Viem, že počet jeho poslucháčov je niekoľko násobne nižší než majú rádia komerčné, no nemyslela som si, že by to mal byť jeden z najvážnejších problémov verejného rádia. STV je zadĺžená a teda treba podniknúť patričné opatrenia, ja len jednoducho nechápem, prečo práve Rádio_FM vyškrtnú zo zoznamu.

 Bohužiaľ musím nesúhlasiť s dôvodom, že hrá to, čo hrajú aj ostatné stanice. Áno, hrá aj niektoré mainstreamové kapely, ktoré občas začujete aj v komerčných rádiách (napr. Red Hot Chili Peppers, Florence and The Machine,...), no väčšinu vysielania tvorí hudba, ktorej ostatné rádiá nedajú šancu (hovorím len z vlastnej skúsenosti).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našťastie nežijeme v hudobnej toalite a tak vzniká viacej hudobných smerov. Je teda logické, že niektoré vzbudia väčšie a niektoré menšie sympatie hudobných nadšencov. Existujú preto aj hudobné smery, ktoré sa sústredia skôr na originalitu ako na chytlavosť melódie. Existujú aj ľudia, ktorý ich obľubujú a počúvajú, aj napriek tomu, že ich je menej. A na Slovensku doteraz existovalo (a snáď aj naďalej existovať bude) rádio, ktoré ich podporovalo.

Podporovalo rozvoj kultúry (tej, ktorú podporoval málokto iný). Dávalo priestor ľuďom, ktorým "iba hity" nestačia. Podporovalo koncerty domácich kapiel a celkovo, toľko rozhovorov s predstaviteľmi domácej hudobnej scény som nikde inde nepočula. Úprimne, nebyť FMka, so slovenskou hudobnou scénou by som to vzdala - mojim ušiam ani zďaleka "nelahodia" slovenské kapely hrané na komerčných rádiách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môžem s pokojným svedomím vyhlásiť, že vďaka Efemku počúvam to, čo počúvam. A mám túto hudbu rada. Vďaka Efemku som zažila najlepšie koncerty a festivaly, na ktoré by som nešla, o ktorých by som pravdepodobne ani nevedela, nebyť ich propagácie vytvorenej ním. Na odovzdávaní cien Efemka - Radio_Head Adwards - sme boli jedným z dvoch zaplnených stolov v košickej Tabačke, ktorý sledoval ich premietanie. A aj napriek tomu to bol úžasný pocit, vedieť, že aspoň niekto ocení (a odmení) vaše obľúbené kapely.

Myslím si, že ak sa zruší Rádio_FM, bude to pre Slovenskú kultúru obrovskou ranou. Možno ju pocíti len menšina obyvateľov Slovenskej (a Českej) republiky, no bolieť to bude tak či tak. Minimálne mňa určite.

Barbora Bartošová

Barbora Bartošová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu